tiistai 17. toukokuuta 2011

Goji taimia ja niin edelleen...

Eräänä päivänä isä toi goji-marjoja Helsingistä. Ne olivat siis aivan ravitsemustarkoitukseen hankittuja mutta päätin kokeilla, voisiko niistä myös kasvattaa taimia! Ja kyllä! Nyt mulla on isot kasat goji-taimia odottamassa, että mitä ihmettä mä niille teen!?
Kaikki varmaankin tuntevat Goji-marjan, siitä on viime aikoina puhuttu niin älyttömästi. Kerron nyt kuitenkin että suurten antioksidantti-, hivenaine-, ja vitamiinipitoisuuksien ansiosta sitä pidetään jopa maailman terveellisimpänä marjana. Itä-Aasiassa goji marjaa pidetään pitkän iän salaisuutena!

Muistaakseni menee pari vuotta että kasvi alkaa tehdä marjoja. (saa korjata jos olen väärässä)


(Ylhäällä: Goji-marjan taimia)

(Ylhäällä vasemmalla: edessä basilikan taimia, takana tuntokasvin taimi. Ylhäällä oikealla: maissin taimia.)


Olen tänä keväänä innostunut viherhommista! Goji-marjojen lisäksi mulla on kasvamassa basilikaa ja "tuntokasveja". Tuntokasvit on jänniä, kun niiden lehtiä koskettaa, ne sulkeutuu ja taipuu maahan! Sitten ne taas vähitellen nousee pystyyn ja aukeaa.
Mun äidilläni on kasvimaa johon olen laittanut paljon ruiskaunokeita ja paria unikko lajiketta. Rakastan ruiskaunokeita, erityisesti sinisiä! Aion myös laittaa maissia ja herneitä, maissi ainakin pitää ensin esikasvattaa. No nyt Chotto matte alkaa lupaavasti tuntua puutarhablogilta ja musta on tulossa mökkihöperö kun kyykin kaiket päivät kasvimaalla kitkemässä rikkaruohoja. Onneks mulla on kolme koiraa "apunani". Ne olis kyllä tehokasta aputyövoimaa mullan möyhentämisessä mutta niillä on tapana tärvellä valmiit istutukset... Oon jo joutunut rakentamaan suoja-aidan ruiskaunokeiden ympärille.

On mulla vaihtovuosi-asiaakin! Olin viikonloppuna koulutuksessa jossa oli koolla kaikki tulevat vaihto-oppilaat. Tapasin uusia huipputyyppejä ja sain tärkeetä tietoa käytännön asioista, vakuutuksista jne... Mahtavaa!! Ihanaa!! Upeeta!! MUUTAMA KUUKAUSI LÄHTÖÖN!!!! :D

    (Basilika)



Kuvien kopiointi kielletty.



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti